_MG_8642
_MG_8642

Vinyasa Flow

A Vinyasa jelentése – összekötni, szinkronba hozni. A Flow – áramlás, áramlat, keringés

A Flow – élmény – „az elme működésének egy olyan állapota, melynek során az ember teljesen elmerül abban, amit éppen csinál, amitől örömmel töltődik fel, abban teljesen feloldódik, minden más eltörpül mellette, bármi áron folytatni törekszik”. Csíkszentmihályi Mihály. A Vinyasa Flow jógában szinkronba hozzuk a mozgást a légzéssel, egyik ászanából áramlunk a másikba a ki és a belégzésünk ütemére.  Gördülékenyen haladunk a pózokban előre, nehézségi szintről szintre. A Vinyasa Flow egy nagyon szabad és áramló stílus, amelyben megélhetjük a légzésünket, megélhetjük a mozdulatainkat, a kecsességet, a könnyedséget, a lágyságot és az erőt egyszerre. Megélhetjük benne Önmagunkat!

_MG_0608_
_MG_0608_

Kundalini jóga

A Kundalini jógát a Tudat és Éberség Jógájának is nevezik, a spirituálisabb jógafajták közé tartozik. A gyakorlatok túlmutatnak a fizikai test átmozgatásán. A kundalíni jóga ezt főleg az intenzív légzéstechnikákkal éri el, melyek finom tudatállapot változást idéznek elő. A meditáció és a mantrázás lényeges elem az erőteljes gyakorlás lezárásához. A Kundalíni kriják mindenki számára hasznosak és elvégezhetőek. A kundalíni jóga a hétköznapi ember jógája. A jógikus tanításokat Yogi Bhajan úgy adta át a nyugati világ számára, hogy az bárki számára elvégezhető, és a mai korban is teljes mértékben, könnyedén alkalmazható. Egyszerű technikákból áll, melyet kortól és fizikai adottságoktól függetlenül végezhetünk, így a kundalíni jógát bárki gyakorolhatja, legyen akár kezdő, haladó, vagy teljesen új a jóga gyakorlásában.

A Kundalíni jóga annak a technológiája, hogy a puszta túlélésen és fajfenntartáson túl hogyan férhetünk hozzá és használhatjuk azt a velünk született kreatív erőt és energiát, mely segítségével életünket illető tudatosságunkat, átérzésünket és meg-értésünket fokozhatjuk. A kundalini jóga segít feloldani a tudatalattiban lévő blokkokat, félelmeket, rávilágít negatív hitrendszereinkre, mintáinkra, amelyeket aztán könnyedén elengedhetünk. A gyakorlatok segítik kitolni fizikai és teljesítőképességbeli határaink, melyben megtapasztalhatjuk lényünk valódi erejét.

DSC_8846

Yin jóga

A yin jóga jellemzője, hogy hosszan tartunk ki bizonyos testhelyzeteket, ászanákat, nagyjából 3-5 percig maradunk egy-egy pózban, látszólag statikusan. Ám a látszat ellenére nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva, miközben teljesen elengedjük magunkat, a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák) – melyek a szerveink működését befolyásolják – erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban. Minden meridiánunkhoz jin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat.
A yin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat, tisztít és lecsendesít. További el nem hanyagolható hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja, megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket.
Mindezeket a folyamatokat támogatjuk meg mantrákkal, pránayamaval, meditációkkal, minden szinten hatva és minden szinten támogatva Önmagunkat.
Yin jógában van időnk önmagunkra, van időnk feltárni a megbújó, rejtett blokkokat, van idő és tér át-és kilélegezni a feszültséget, egy-egy órának erőteljes stresszoldó hatása van.

DSC_8621 (1)

Slow Flow

SLOW FLOW – vagyis lassú, könnyed vinyasa flow típusú óra. A vinyasa flow kistestvére  Azoknak ajánljuk, akik szeretik a dinamikus órákat, de a vinyasa flow esetleg túl erős, vagy túl gyors. Ezen óratípusra, azok is jöhetnek bátran, akik még nem próbálták a dinamikus irányzatokat (vinyasa flow, hath flow, dinamikus jóga, ashtanga jóga, flow jóga). Minden mozdulatodban a jelen pillanatot éled meg. Kezdőknek (akik még soha nem jógáztak) csak abban az esetben ajánlott, amennyiben bármilyen mozgás rendszeresen jelen van az életükben. Ellenkező esetben javasoljuk a kezdő hatha jógát illetve a gerincjógát.
“Ez a szabad, áramló stílus arra tanít minket, hogyan éljünk nyugodtan, maradjunk talpon és stabilan egy folyton változó, áramló világban.”